Koh Jum; Season Bungalows

14 maart 2014 - Koh Jum, Thailand

14 maart

Running on the Beach. Relaxing on the Beach. Eating on the Beach. Sleeping on the Beach. Reading on the Beach.

13 maart

Vanmorgen vroeg op de boot gestapt. We verlaten Koh Lanta en zijn op weg naar Koh Jum; een heel klein eiland met 1 dorp en verschillende Resorts. Het Resort wat we via internet wilden boeken zat vol. We zien wel er is vast wel ergens een plek.
Vlak voor het eiland liggen de long tail boten te wachten. Je resort wordt genoemd en je stapt over in de desbetreffende long tail boot. De boot waar we op zaten vaart weer verder. We vinden toch een overnachting in het Season Resort. Dit keer geen bamboe hutje maar een stenen hut. Aangezien het niet zo'n groot eiland wil ik met de fiets het eiland over. Ron staat niet te springen maar gaat toch mee op de fiets. Na 3 kwartier houden we het voor gezien, wat een onmogelijke fietsen, alles zit vast geroest. En daar komt nog bij dat de wegen ook niet allemaal verhard zijn. Omruilen voor een scooter en verder op verkenning. Maar behalve zeer mooie natuur is er weinig te zien. Wel vind je  nog verlaten stranden. Dit is een plek om volledig tot rust te komen.
We blijven hier 2 nachten dat moet voldoende zijn om het toeristische Phi Phi aan toekunnen en ons te storten in de Full Moon party's.

12 maart
Met de scooter naar de Old Town gereden, volgens het boek de moeite waard, wij vonden het net echt indrukwekkend. Lekker ontbeten en weer terug naar ons Bamboe hutje. Tegen 16.00 uur gaan we naar het strand. Eerder naar het strand is vanwege de hitte geen doen.
Voor mij ligt op het strand Joost met een glas heerlijke koude witte wijn te genieten van de ondergaande zon. Dit is zo verleidelijk dat ik mij ook een glaasje permitteer. Wijn is hier geen gangbaar product en verhoudingsgewijs dus ook erg duur. Later op de,avond drinken we ernog een samen met Joost.

11 maart
Scooter huren en de hele dag op pad om het eiland te verkennen. We informeren op de pier naar mogelijkheden voor onze volgende bestemming. We zien mooie strandjes onderweg. Uiteindelijk belanden we in het zuiden in een National Park. Hier maken we een wandeling door de jungle over een tegel pad. Netjes aangelegd voor de toerist. We komen veel brutale apen tegen, in een boom zien we een ander soort aap en een hele grote reptiel. Leuke zo'n jungle tochtje.

13 maart

12 maart

11 maart

1. Hilly:
    15 maart 2014
    Lieve mensen, heel onwerkelijk dat jullie daar zijn, hier gaat het gewone leven door, in laag zuthem staat de tijd stil en gaat tegelijkertijd heel snel voorbij, kortom...niks bijzonders gebeurd!
    Het lijkt mij fantastisch, maar ook wennen zo los te zijn van alles. Ik hoop in juni in Indonesië hetzelfde te kunnen ervaren, wens jullie alle goeds, rust en genieten van elkaar! Groetjes Hilly
  2. Willy Laarman:
    19 maart 2014
    Hallo Hilly en Ben

Nog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Leuke dag gehad. Ik ben benieuwd wat precies je plannen zijn mbt Indonesië, we spreken elkaar vast nog wel voor je vertrek.

Groetjes Ron en Willy