Afscheid van Lotte en Cambodia;

12 april 2014 - Trat, Thailand

12 april
Afscheid Lotte.
Lotte vertrekt in een overvolle bus naar Phom Phen.
Wij moeten wachten tot 12.30 uur  voor de bus naar Trat.

11 april
Onze laatste dag met Lotte en in Cambodia.
Morgenvroeg gaat Lotte naar Phom Phen in Cambodia. Ron en Willy naar Trat in Thailand
Eindelijk een regenbui, heerlijk zo aan het eind van de dag.
Vandaag op de scooter naar de Mangrove Forest geweest. Het grootste en mooiste mangrove gebied van Azie. Je kunt er met de boot doorheen varen of over een keurig aangelegd wandelpad. Wij gaan wandelen.
Maar eerst naar het clinic voor de ontstoken brandwond van Lotte. De aanblik van het hospitaal gaf niet veel vertrouwen. Een rommelige open ruimte, een soort opslagruimte. maar de dokter keek en oordeelde, luisterde naar het verhaal over het verloop en gaf toen een antibiotica mee. Een assistent zou het opnieuw verbinden. Liggend op de behandel tafel kwam hij met een grote spuit met naald erop op de wond af. Ik dacht hij zet de naald er zo in. Hij zag ons schrikken en maakte gelukkig kenbaar dat hij de wond alleen schoonmaakte, net zoals wij het de afgelopen week ook gedaan hebben. Gelukkig maar. Gauw betalen en wegwezen.

10 april
Vertrek van Sihanoekville naar Koh Kong met de bus, het blijft een bijzondere ervaring. Om 7.00 uur werden we opgehaald met een motor Tuc Tuc naar een verzamelpunt. Om kwart over 8 vertrekt de bus. Tot onze verbazing ging de bus via het busstation waar we met de Tuc Tuc waren langs gereden. Opstappen had hier dus ook gekund, hadden we nog een uur kunnen blijven liggen. Om 13.30 uur komen we aan in Koh Kong, Koh Kong ligt aan een zeer grote rivier de Koa Pou. We vinden een Guest house Mr. 42 voor 6 dollar voor ons drieën. Het ziet er allemaal twijfelachtig uit, ik ga in ieder geval in mijn eigen lakenzak liggen vannacht.

9 april
Joggen over het strand en relaxen.

8 april
Joggen over het strand.
Willy en Lotte gaan met een kayak the Mangrove in. Dit keer niet lui zitten in een motorboot. Het is heerlijk om zelf te bepalen, hoe hard en hoe ver je gaat. Het was heerlijk om op deze manier bezig te zijn.

1. Fleur:
    15 april 2014
    Hoi Willy en Ron,

Zo te lezen en aan de foto's te zien hebben jullie het net zo goed als Lotte! Leuk dat jullie elkaar regelmatig zien! Nog heel veel plezier daar! Groetjes vanuit Brabant,

Fleur
  2. Willy Laarman:
    20 april 2014
    Hallo Fleur, leuk om wat van je te horen. Fijn dat je er bent voor Lotte en haar volgt op haar bijzondere reis.