17 mei

17 mei 2013 - Düsseldorf Airport, Duitsland

Vandaag staat Gerrit om 6 uur op. Hij wil om 7 uur vertrekken op de fiets naar het station in Rome om de trein van 10,00 uur naar Livorno te nemen. als hij vertrokken is dan ga ik rustig aan mijn spullen pakken. Ik had gehoot nog een aar uur lekker aan het zwembad in de zon te kunnen zitten maar helaas het regende. Spullen ingepakt daarna nog wat boodschappen gedaan en dan wachten op mijn transfer naar de airport. Gelukkig werd ik uitgenodigd om bij de buren om onder hun afdakje te komen zitten. rond 11.00 uur klaarde het op en kon ik als nog even in de zon zitten. Om 13.00 uur zou ik met de bus mee maar aangezien ik de enige passagier was kwam er een personen auto ipv een bus. Mijn fiets en bagage werd er ingelegd en rond half 3 was ik op het vliegveld Ciampino. Daar heb ik nog lekker een aantal uren in de zon kunnen zitten. Daarna heb ik mijn fiets verbouwd; stuur gedraaid, trappers verwijderd en de pompen leeg laten lopen. De bedoeling was om op de luchthaven een fietsdoos te kopen maar deze informatie klopte niet. Gelukkig had ik een paar dagen terug samen met Gerrit al een paar doizen opgescharreld samen met een rol tape, heb ik hiermee mijn fiets ingepakt. Daarna heb ik het geheel laten inpakken met een soort keuken folie; solution, protection systeem. Mijn fietstassen heb ik tezamen in een travellar bag gestopt en nu inchecken maar.. Mijn vliegtuig zou om 20.35 uur vertrekken maar dit werd uiteindelijk 21.10 uur. ik ontmoet Joop uit Oiloo, zijn we onderweg ook al tegengekomen en nog 2 andere fietser. Zij laten vanwege de negatieve ervaringen met vliegmaatschapijen hun fiets vervoeren via een bus bedrijf Soetens?. Om 23.15 zijn we geland en nog geen 10 minuten later had ik al mijn bagage, ongeschonden en werd ik opgehaald door mijn eigen manneke.

1. Dicky van de velde-veldman:
    22 mei 2013
    hoi lees dit verhaal nu pas , en vind het fijn dat het allemaal goed is verlopen , wat fijn he , dat je je eigen man weer kunt knuffelen , veel aan je gedacht .
    gr dicky