28 april 5e dag Oppenheim-Bruchsal?

28 april 2013 - Bruchsal, Duitsland

We hebben goed gefietst vandaag, bijna 120 kilometer. Het was wel weer koud, maar het heeft gelukkig vrijwel niet geregend. Onderweg hebben we twee wandelaars en twee fietsers gesproken die ook onderweg zijn naar Rome.

We staan nu op de camping. De camping gaat officieel 1 mei pas open, maar mensen met een vaste staplek kunnen hier al wel terecht. Het volgende campingadres is 5 kilometer verderop en ook zij namen de telefoon niet op dus we hebben onze tent maar neergezet. Camping Seeblick. Volgende ochtend kwamen ze toch langs en moesten we toch nog betalen voor de overnachting. Het was nog wel koud, maar gelukkig is het de hele dag droog gebleven.

Gerrit heeft weer problemen met zijn fiets. Uit de voorvork komt smeer. Ook ik heb problemen met mijn fiets. Mijn remmen deden het erg slecht. We hebben het  wat bij gedraaid en het lijkt nu weer goed te zijn. Onderweg zei de fietsenmaker dat mijn remblokjes misschien versleten zijn, maar dit lijkt mij erg snel. De fietsenmaker was helaas alleen open om fietsen te verkopen en niet voor reparatie.

We hebben een noodmaaltijd gebruikt. Alle winkels waren dicht vandaag. De hoteleigenaar is gisteravond met ons naar de supermarkt gereden om nog gauw de nodige boodschappen voor vandaag te halen. We hadden echter niet aan avondeten gedacht. Over een uur alweer het tentje in, lekker lang rusten. Het stinkt alleen nog steeds naar kattenpis.

1. Jenny & Cootje:
    1 mei 2013
    Nog bekijks gehad onderweg nu NL weer mondiaal bekendheid geniet i.v.m. de troonswisseling? Of zijn dat "wereldse zaken" waar je niks van mee krijgt onderweg.
    Andersom denken we wel voortdurend: "Hoe zou het ze vergaan? Fietsen ze nog naast elkaar....? Waar zijn ze nu?"
    Fijn dat we op deze wijze op de hoogte gehouden worden.