Brommer rijden

6 maart 2014 - Pai, Thailand

We gaan niet naar Chiang Rai, aangezien we dan eerst terug moeten naar Chiang Mai en dan weer terug naar het noorden en dat betekent uren in de bus.

Rustig opstaan en lekker ontbeten (compleet ontbijt voor ongeveer 100 bath).

Vandaag  een toertochtje op de brommer. De Strawberry Farm, de Canyon, de Memorial Brigde over river Pai, the Elephant camp en in de three houses (overnachtingsresort) wat gedronken. De strawberry farm stelde niet veel voor, een kleine speelpark met aardbei attracties. De canyon was leuk om door te wandelen. Het bijzondere eraan was dat er geen enkele veiligheidsvoorziening is getroffen, we lopen langs diepe afgronden en smalle paadjes met aan weerskanten diepte. Bij ons zouden erg allerlei hekjes geplaatst worden om om ongelukken te voorkomen. De bridge  over river Pai is gebouwd door de bevolking in opdracht van de Japanners die wilden doorsteken naar Birma.  The elephant camp is volgens mij een toeristische trekker, rijden op een olifant of een olifant wassen. Hier zitten voornamelijk olifanten die ingezet werden om te werken voor de Thaise bevolking, ze zijn hier terecht gekomen om te herstellen van ziekte of slechte behandeling. Helaas is het voor deze olifanten niet mogelijk om in de vrije natuur te leven.
Bijkomen in onze hut en een avondwandeling door Pai en de garderobe aangevuld met Thaise backpackers kleding. Horen wij er ook een beetje bij.