Koh Chang

23 februari 2014 - Lonely Beach (hat Tha Nam), Ko Chang, Thailand, Thailand

21-2

Ron heeft na stevig onderhandelen weer een taxi geregeld. Dit keer naar Trat. Bij Trat nemen we de ferry naar Koh Chang. Gisteren hebben we via internet 2 huisjes gereserveerd bij Lonely Beach Resort. Na de oversteek met de Ferry stappen we in een pick-up auto in de achterbak, onze rugzakken gaan op het dak. Na een indrukwekkende rit met een aantal herpins en langs drukke dorpjes laten we ons afzetten voor ons Resort. Een sober huisje, redelijk schoon met alleen het noodzakelijkst; een bed, douche, toilet en airco. Wel even omschakelen na ons luxe hotel in Bangkok. Maar meer hebben we eigenlijk ook niet nodig. We wandelen met ons vieren nog even naar het strand en ja hoor, wie treffen we daar: Peter. Peter gaat elk jaar 6 weken relaxen in Thailand. Voor ons vertrek hebben we nog tips en adviezen van Peter gekregen. Niet helemaal toevallig dus.  We sluiten de dag af met een warme maaltijd, glaasje wijn en de ondergaande zon die in de zee verdwijnt.

22-2 Een dagje strand op Lonely Beach met Peter, zijn laatste dag.

23-2 Na een lekker ontbijtje Scooters gehuurd en het eiland verkend. Een wandeling naar een waterval gemaakt, niet echt een spectaculaire waterval maar de jungle met zijn planten en geluiden zijn fascinerend. Olifanten bekeken, indrukwekkend om te zien maar ze horen in de vrije natuur. Ze horen niet aan een ketting te staan om toeristen rond te rijden. Vanwege de bewolking en af en toe een regenbui was het een  Ideale dag om rond te rijden.

Koh Chang was ongeveer 20 a 30 jaar  terug een hippy eiland, deze sfeer is nog steeds voelbaar.