Koh Tao - Bangkok - Siem Reap (Cambodja)

24 maart 2014 - Ko Tao, Thailand

21 maart
Vandaag de hele dag lekker niets doen. Relaxing.

22 maart
Op stap met de boot om te snorkelen: bij Shark Bay (Thian og Bay), Mango Bay, Hin Wong Bay en het eiland Koh Nang Yuan.
We werden om half negen opgehaald met de pick up truck. Yvonne en Ingrid waren de volgende 2 die instapten, gezellig met elkaar opgetrokken die dag. Het waaide behoorlijk, ons bootje ging behoorlijk heen en weer en lag soms angstaanjagend schuin. Verschillende mensen werden zeeziek. De eerste snorkel plek was Shark Bay, Ron en ik zijn met een zwemvest het water in gegaan. Niet vanwege de haaien maar vanwege de heftige golven. Ron heeft als enige 2 haaien gezien; 1 van 2 meter en 1 van 60 centimeter. Zoals altijd: Ron was helemaal niet bang.
De 2 andere snorkel plaatsen waren schitterend, kleurrijke vissen en veel koraal. Indrukwekkend.
Het laatste bezoekje was een zeer klein eilandje, heel mooi maar heel toeristisch. Het mooie witte zandstrand was zwart van de mensen. Na aankomst op de pier zijn we niet met de taxi terug gereden maar we zijn langs het strand terug gewandeld naar ons resort.

23 maart
Een lange wandeling lans een aantal stranden en verschillende Resorts. We wilden via de weg terug maar misten een afslag. De wandeling werd wat langer dan de bedoeling was maar we hebben onderweg wel onze tickets kunnen boeken.

24 maart
Vertrek met de boot om 14.30 uur. 3 uur varen. En dan de gehele nacht in de bus naar Bangkok. We wilden met de nacht/slaaptrein maar die was volgeboekt. De dag ernaar was er nog wel een plek vrij maar het tijdstip was niet zo gunstig vanwege de aankomsttijd in Bangkok.
Mijn verjaardag vieren we onderweg op de boot en de bus.

25 maart
Aankomst in Bangkok en vertrek naar Siem Reap in Cambodja.

1. Klaasje:
    24 maart 2014
    Wat een mooie verhalen en plaatjes! Volgens mij zijn jullie goed bezig! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Wil!
  2. Janneke:
    24 maart 2014
    Het klinkt allemaal zo mooi, zou er best bij willen zijn.
    Veel plezier in Cambodja.
  3. Gerrie Brouwer.:
    25 maart 2014
    Hallo Willy
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wens jullie nog een fijne tijd
    groetjes Gerrie Brouwer
  4. Jenny Laarman:
    27 maart 2014
    Hoi, hoe bevalt het in Cambodja? Het schijnt een beetje vergelijkbaar zoals als Thailand 20 jaar gelden heb ik gelezen.
    Hier gaat het prima. Steeds mooi weer. Robert haalt zaterdag zijn nieuwe motor op. Pa en ma zijn nu een paar dagen bij Ina. Anoek is weer thuis.
    Benieuwd naar jullie avonturen in Cambodja.
  5. Peter & Anneke:
    27 maart 2014
    Hallo Ron & Willy

Ik lees jullie reisverhalen met veel plezier.
    Het relaxen gaat jullie prima af.
    Jullie doen waar velen van dromen.

Groeten uit Zwolle
    Peter & Anneke